Sabtu, 8 November 2014

MENGUNDANG KEMURKAAN ALLAH

Mahkamah Rayuan hari ini memutuskan bahawa Seksyen 66 Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Sembilan) 1992 yang memperuntukkan hukuman ke atas lelaki Islam berpakaian wanita adalah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Sehubungan dengan itu, Hakim Datuk Mohd Hishamudin Mohd Yunus mengisytiharkan Seksyen 66 itu sebagai terbatal. Keputusan berkenaan secara tidak langsung mengiktiraf hak golongan transgender yang mengalami disforia gender dan berpakaian serta berkelakuan seperti wanita.

BERMAKNA.....
PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN TELAH MEMBATALKAN SEKSYEN 66 JENAYAH SYARIAH YG BERPANDUKAN KEPADA HADIS , MAKA TERBATALLAH KEDUA² HADIS DI BAWAH.....
APA INI SEMUA????

Kitab Hadis Sohih Al-Bukhari:

عن ابن عبّاس رضي الله عنه قال: لعن رسول الله صلّى الله عليه وسلّم المتشبّهين من الرجال بالنّساء والمتشبّهات من النّساء بالرجال -رواه البخاري

Dari Ibnu ‘Abbas r.a, ia berkata, “Rasulullah s.a.w melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan para wanita yang menyerupai lelaki”.

[HR. Bukhari]

Dan dalam hadis lain disebutkan..

Kitab Hadis Sunan Abu Daud.
Dari Abu Hurairah r.a dia berkata, "Rasulullah s.a.w melaknat lelaki yang memakai pakaian wanita, dan wanita yang memakai pakaian lelaki".

[HR. Abu Daud juz 4, hal. 60, no. 4098].

Tiada ulasan:

Catat Ulasan